Tuesday, December 6, 2011

Me'nate Steak House

Ulasan ikhlas dari hati en Ni. hehe..... kalau sedap katakan sedap.... kannn.... Jgn tipu2.


signboard kedai... 'besar' sangat sampai tak perasan. 2 kali lalu baru nampak.

Semalam aku pergi jejalan cari makan la kononnya. Hari pertama cuti. Itu la aktivitinya. So setelah tengok kat promo latest JJCM. Aku pun decide untuk mencari kedai western yang diberi nama Me’nate. Perghh tengok kat jalan2 cari makan. Ianya memang gempak dan terliur la. Kedainya terletak di ampang jaya. Jalan yang menghala ke highland tower sana. 

Pada mula nya memang tersesat la juga. Kerana direction yang diberikan oleh salah satu blog ni memang konfiuskan orang aja. So aku pun main try and error saja. Hehehe. Akhirnya jumpa. Rupanya dia depan kedai Naan corner aja. Cehhhhh. Buat perabih minyak saja. Hahaha. 

Kedai ni memang sekali pandang aja korang takkan jumpa,kerana mcm kedai kek sekali pandang pun ada. So bila aku masuk kedai tu. Mak ai boleh tahan jugak ramai. So aku sekeluarga pun tangkap la satu table. Sekelip saja waiter dia dtg bawa menu yang tak pernah aku tengok seumur hidupku makan western. Segalanya jenis steak dia ada dan dari murah sampailah kemahal punya daging dia ada. Bravo untuk tuan punya kedai. 

Yang pelik kat menu dia ialah dan mengelirukan customer ialah tiada harga tetap. Semuanya tertulis harga pada 100gm. Pada aku ni ok lah. Tapi pada aku,ianya agak tidak munasabah bila ada pelanggan yang tak tahu harga dan main order sahaja. Silap haribulan mahu tak cukup duit. 

Aku ni memang agak cerewet dengan hygienelah kalau nak tahu. Keadaan sekeliling agak kurang sikit la. Ada kucing bekeliaran. Dan tengah2 makan ni, Sikucing yang comel itu melompat ke atas. Ishhh pada aku la itu tak bagus. Tak tahu lah pada orang lain. Minta maaf ya tuan kedai. 

Aku order lah rib eye steak (medium cook). Hehehe. Bila sampai steak tersebut. Aku memang tidak nafikan yang presentation steak tersebut amat menarik. Steak yang tebal dan perfect medium grill. Tetapi…



Bila steak itu memasuki mulut aku. Aku rasa mcm apa yang aku makan ni??? Tak ada rasa lgsg?? Tak akan setakat grill kosong aja ke? Tak ada letak apa2 seasoning ke??. Aduiii. Failed sikit la rasa nya. Aku yang dah biasa dengan Victoria Station,The ship, San francisco Steak House, Ayer rock butcher & grill dan macam2 lagi la. Memang tak leh lawan lah bro. Aku rasa mcm tertipu dek TV saja. kalau aku kata kurang sedap. Tak elok la kan. Kerana aku tengok kat blog2 lain dok memuji sangat. So no komen la about orang lain punya tekak. Pada tekak aku ni ia menolak sama sekali. Kalau kira bintang tu, aku hanya akan bg 2 bintang saja. Itu pun kerana daging yang ko guna. 



Aku makan kat situ untuk 3 orang Rm 145 nett. Kalau kat Ayers Rock takkan sampai begitu bil nya. Makan massive burger kat ayers rock ni pun dah cukup menyelerakan. End up kami sekeluarga balik dengan keadaan yang hampa dan dok tergelak. So that is the first and the last la kami singgah ya tuan.

Ehhhhhh. Hari dah jauh malam. Masa untuk tido. Harap2 x termimpi steak. Hahaha.

dont treat people like nobodys... everybody is a somebody to somebody - *

Read these too