Wednesday, November 23, 2011

suspen jer.. lepas makan pisang goreng

Petang td aku rasa sakit bawah perut. Sejam sebelum tu aku makan pisang goreng. Memula buat tak tahu jer... Tapi tetiba teringat aku pernah rasa sakit yang sama masa kat rumah kakak aku dan lepas mkn pisang goreng jugak. aikk.... sama jer pattern nya. kenapa niiiii??? Takkan tak boleh makan pisang kott...

Bila duk fikir, fikir dan fikir... adakah disebabkan KAPUR? Tau tak kapur makan tu??? Memang aku ada campur dalam bancuhan tepung untuk mengoreng tu. Lagi menakutkan aku bila teringat mak aku pnah cerita, kapur makan ni bila disapu pada sejenis buah (aku tak nk bgtau), bukan saja boleh menggugurkan kandungan, malah boleh mengancam nyawa si ibu. Mungkin dalam kuantiti yang banyak.... tapi, still menakutkan hokeyyy....!

Apa yg nk menyedapkan hati cuma, aku letak sikit je air kapur tu dan baby in my tummy dah nak masuk 7 bulan....... ya Allah..... peliharalah kandunganku...... Ameennn...
Apa-apa pun, aku agak je sebab kapur. Readers jangan main percaya je ok. tapi, berhati-hatilah dengan apa kita makan terutama bila mengandung. Semoga selamat semuanya........

dont treat people like nobodys... everybody is a somebody to somebody - *

Read these too