Sunday, February 12, 2012

12.02.2012 : Our new extension- Adelea

Hari ini seseorang akan lahir ke dunia iaitu Adam's baby sister. Selepas subuh, aku dah start puasa makan. Aku sangat excited untuk hari ini tapi takut pun ada... Jam 8.30 pagi, aku dan hubby bertolak ke UMRA. Adam tak pulak meragam pagi tu. Baikkk aja.

Sampai je di sana, i terus di admitkan, check temperature, blood pressure, di interview beberapa soalan dan tak lama lepas tu, doktor Rafi datang visit. I told him that i feel a bit cold and blocking nose. Dia ask me to postpone the operation. the doc said, "buat ctg dulu and we will see in 1 hour". waaa... tak nak la.. dah excited untuk hari ni. Parents pun dah datang.... so, think think think... I suruh hubby pegi beli nasal spray downstairs. hehe... and it works. Alhamdulillah......

Then, aku kena tukar baju to operation dress, dan pakar bius pulak datang. Erk... a guy... He ask about my previous c-sect history, bla bla bla...  and check my breating. He said, 'ok'. Yayy... Then, nurse plak dtg untuk normal procedure lah, bawak enema dan shaver ;)

Dalam pukul 12, nurse tolak aku dengan wheel chair ke operation theatre. Ahhh... cuak pulak. Walaupun sebelum ni csect juga, tapi dalam tak berapa sedar sangat, sebab emergency czer masa tu. Dan aku dah tertido sebaik shj baby keluar. Now, it's feel like my first time. Masuk je OT, seeeejuk sangat, dan kali ini agak malu di situ sebab the pakar bius is lelaki. ughh... yang pernah kena czer mungkin faham kot. hehe.... maluuuu.... Doc bius akan bius kat belakang pinggang dan dalam masa 5 min pinggang ke bawah akan rasa kebas. Sedikit rasa loya dan shaking yang ter amat selepas itu. 

Bila difikir-fikirkan balik, malu nya bersalin ni..... the procedure is embarassing. hahaha.... Nasib baik aku rabun, tak nampak sesiapa clearly dalam OT tu. Nak pakai lens, takut tertido macam dulu. Kali ni aku sedar sampai la habis operation. Such a precious experience.

Jam 12.38pm, selamat lah seorang bayi perempuan lahir ke dunia. Dengar nya, doktor cakap susah juga nak keluar, sampai ada seorang lagi doktor yang kena tekan my perut atas to push the baby. Apa-apa pun, alhamdulillah aku dan baby selamat tanpa complication. Yang tak best nya, they all tak bagi aku cium baby macam dulu.... lupa ker.... ishhh... aku cuma dengar baby nangis sekejap dan terus dibawa keluar. Pastu i have no idea apa yang doctor buat ngan perut aku sampai bergoyang-goyang operation table tu. Like some people say, perut macam disumbat kekabu. :D

Dalam jam 1.30pm aku dah kembali ke wad dan hubby ke nursery minta baby untuk di iqamah kan. 1.40pm hubby masuk bilik bersama my little princess yang kecikk tomeii... I was like... kecik nya anak mama... muka ada iras abangnya, hidung cantik, mata sembab, kulit putih, belum dimandikan dan semuanya sempurna. Alhamdulillah, syukur ya Allah. Lepas di iqamah dan snap picture jap, nurse datang untuk ambil baby semula.

Parents dan adik beradik sampai petang tu, dan i miss Adam so much.. hehe... sian budak yang kena berkongsi kasih ni. tapi he is in a good hands and behaving good. Yang tak best nya, aku muntah-muntah selepas operation. Can you imagine? Muntah selepas perut dijahit. erkkk... sakitttt.... amat...

For those yang have no idea about c-sect, boleh baca lagi di sini. Sangat true!

Welcome to the world Nur Adelea Zahra, cukup sepasang putera dan puteri kami. Mama and ayah sangat-sangat happy, semoga Adelea membesar dengan sihat dan hidup dengan baik. Aminn..

Day 1
Day 1 (night)
Day 2

dont treat people like nobodys... everybody is a somebody to somebody - *

Read these too